woensdag 1 juni 2011

HTK beauty: Olijfolie


Olijfolie is een olie dat ontstaat bij de uitpersing van olijven, niet alleen fijn om mee te koken maar ook zeker fijn voor huid en haar!

Olijfolie kan je op verschillende plekken van je lichaam smeren met verschillende uitwerkingen:


  • Wanneer je droge lippen hebt en de velletjes hangen der aan, dan kan je eerst eventjes met een tandenborstel scrubben (doe dit heel voorzichtig). En smeer daarna olijfolie op je lippen, een druppel is ruim voldoende en laat dit lekker intrekken.
  • Make-up remover op? Geen paniek je kan ook olijfolie gebruiken, maak een watje vochtig en doe er daarna er een druppeltje olijfolie op. Olijfolie reinigt heel mild en is voedend voor je huid.
  • Ik vind het zelf heel fijn om olijfolie te gebruiken voor een haar masker, meestal mix ik olijfolie met eieren en honing (ik weet niet precies in welke verhouding ik dit doe). Vervolgens smeer ik dit goedje in mijn hele haar en wikkel ik er keukenfolie om heen en daarom heen aluminiumfolie en dit laat ik een half uur zitten. Bij het uitspoelen moet je wel oppassen dat de douche niet te heet staat want dan kan het ei gaan stollen.
  • Ook kan olijfolie worden gebruikt voor gehydrateerde voeten, in dit artikel liet ik al zien hoe je een voeten behandeling kan doen. Maar behalve een voeten crème of een lichaam crème kan je ook een klein beetje olijfolie op je voet in masseren voor je gaat slapen. Ik zou er wel een oude sok omheen doen anders wordt je bed best wel vies.
  • Je nagelriemen mag je nooit vergeten, wanneer je deze mooi wil voeden en hydrateren kan je er olijfolie op smeren en daarna dit laten in trekken.
  • Je kan olijfolie op bijna elke droge plek van je lichaam smeren in plaats van body butter of lotion. Wanneer je last heb van droge ellebogen smeer er lekker wat olijf olie op!
  • En natuurlijk is olijfolie in combinatie met zout of suiker geschikt als scrub. 
    Het is aan te raden om (extra) vergine olijfolie te gebruiken deze olijfolie is namelijk zuiverder dan de gewone olijfolie!

Xx. Renee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten