woensdag 18 mei 2011

HTK beauty: Knoflook

In HTK beauty bespreek ik producten die bijna iedereen wel in de (keuken)kast heeft staan. Deze week is knoflook aan de beurt.
Vandaag zag ik toevallig op tv een stukje over de geneeskrachtige werking van knoflook. Vroeger was de geneeskrachtige werking van knoflook door de Egyptenaren toegewezen. Ook helpt knoflook met het verlagen van het cholesterol. Maar waar het mij omgaat is wat heb ik aan knoflook als beauty product.

Zelf gebruik ik knoflook om mijn nagels steviger te maken, ik neem een nagellak (dit kan een doorzichtige zijn maar ook een base coat) hierin doe ik stukjes knoflook (het makkelijkst is wanneer er al een beetje nagellak uit het potje is). Vervolgens zorg ik ervoor dat er ongeveer een half teentje in zit, dit moet goed vermengen met de nagellak en je kan zien dat je nagelverharder klaar is wanneer het een geel kleurtje krijgt. De geur is vies maar trekt wel weg (het duurt wel even dus het is een idee om er een nachtje mee te slapen). Wanneer je de nagellak op hebt gedaan is het verstandig om het er twee dagen op te laten, dan kunnen de voedingsstoffen die ervoor zorgen dat je nagels sterker worden goed worden opgenomen door de kreatine laag. Dit is niet de bovenste laag van je nagel maar je middelste. Vooral het ijzer in de knoflook zorgt voor extra stevigheid.  Nadat je de nagellak er 2 dagen op hebt gehouden is het tijd voor vervanging en moet je er een nieuw laagje op doen. Je kan trouwens gewoon over de nagelverharder een gekleurd lakje doen!

Ook schijnt knoflook te helpen tegen acne, helaas kan ik dit verder niet voor jullie testen omdat ik bijna geen last heb van acne. Maar ik kan natuurlijk wel vertellen hoe je het zou kunnen gebruiken. Pers 2 teentjes knoflook met een knoflookpers en doe daarbij ongeveer dezelfde hoeveelheid azijn. Breng dit mengsel aan op de delen van de huid waar je last heb van acne, zorg ervoor dat je hier een schoon watten schijfje (watten bolletje of wattenstaafje voldoet ook) voor gebruikt om het zo hygiĆ«nisch  mogelijk te houden. De delen moet je iedere ochtend en avond meenemen in je routine tot dat de acne weg is. 

Ik hoop dat ik iemand met deze HTK tips heb geholpen, en volgende week komt er een nieuwe HTK beauty.

Xx. Renee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten