donderdag 2 juni 2011

To do list June

Doelen we hebben ze allemaal, maar wat doen we er eigenlijk mee? Nou ik helemaal niets, ik bedenk elke dag wel dingen die ik super graag wil doen of wil afmaken maar eigenlijk komt er niets van dus wordt het voor mij tijd voor verandering!
Het is nog best lastig om zo'n eerste lijstje te maken, ik zit met veel dingen in mijn hoofd maar toch weet ik niet wat ik het liefst wil. Ook is het best lastig omdat sommige dingen niet in een maand zijn te proppen, dus sommige dingen zullen ook later nog een update moeten krijgen maar het dappere begin moet dan wel gemaakt zijn! Natuurlijk zijn er wel regeltjes voor mij, ik moet natuurlijk wel kunnen laten zien dat ik het ook echt heb gedaan en ik kan niet alles bewijzen maar ik kan wel een (foto)verslag maken! Per maand kies ik ook maar 5 dingen uit omdat ik anders dingen nooit kan afmaken, en het idee is natuurlijk wel dat ik er iets goeds uit kan halen!

En dan nu het lijstje van juni:
  1. Met stipt op nummer 1: een sportschool zoeken en me daarbij inschrijven! Helaas is voor mij het handballen over, ik vond (en vind nog steeds) het super leuk om te doen alleen het kostte te veel tijd en te veel geld. Ik weet een sportschool gaat me ook centjes kosten maar dan kan ik wel onbeperkt wanneer ik wil sporten, ik zit niet vast aan de dinsdag, de donderdag of de zondag. Ik kan wanneer ik wil! Het komt natuurlijk ook mooi uit met (hopelijk) upcoming studententijd, waarbij ik mijn nieuwe school/stage moet gaan combineren met werk en sport. Dus het wordt mijn taak om uit te zoeken welke sportscholen er zijn in de buurt en me daarbij in te schrijven!
  2. Mijn diploma halen, ondanks dat mijn examens voorbij zijn kan het zijn dat ik een herexamen moet gaan doen! En als er één ding is wat ik graag wil is het wel lekker naar een nieuwe school gaan en nieuwe mensen ontmoeten daar. Maarja er zit nog 1 heeeeeel klein dingtje in de weg: ik heb nog geen diploma! De uitslag van het eerste tijdvlak krijg ik op 16 juni (over precies 2 weken weet ik dus al of ik dit doel kan wegstrepen). Helaas is een uitslag alleen niet goed genoeg ik moet ook nog een positieve uitslag krijgen en anders wordt het hard leren voor het tweede tijdvlak!
  3. Een voedingsdagboek bijhouden. We willen er nu eenmaal allemaal er gezond en fit bijlopen in onze bikini's helaas zit dat er voor mij dit jaar nog niet helemaal in, mijn vetjes zitten er vast nog wel tot de zomer. Maar ik wil wel kunnen zeggen dat ik me fit en lekker voel, en dat krijg je voor elkaar door gezond te eten en flink te sporten/bewegen. En daarom ga ik braafjes een voedingsdagboek bijhouden, dan kan ik in ieder geval mij zelf nooit voor de gek houden: ik weet dan hoeveel ik eet en ik weet dan wat ik moet gaan veranderen in mijn voedingspatroon om het zo gezond mogelijk te houden! Hierbij ga ik ook letten op dat ik ontbijt, lunch en avondeten binnen krijg (ik vergeet wel eens te ontbijten) en dat ik maar 3 tussendoortjes eet maximaal!
  4. Na 22.00 geen computer en geen televisie meer. Ik vind dat zo'n ongezonde gewoonte van mij zelf, ik kan soms tot 1 uur 's nachts door gaan met totaal nutteloze dingen achter mijn laptop! Ik zit dan toch lekker in bed dan kan ik toch lekker laptoppen? Nou nee, ik vind dat echt een slechte gewoonte en wil daar dan ook graag verandering inbrengen! Er zijn nog zat andere dingen die ik kan doen vanaf 10 uur 's avonds (en eerder): ik kan lekker een boek gaan lezen maar ik kan ook aan het begin van de avond een lange wandeling maken met mijn hond. En natuurlijk als ik niet mag laptoppen mag ik ook geen televisie meer kijken, want anders gaat televisie kijken het laptoppen vervangen natuurlijk en dat is ook niet de bedoeling!
  5. Mijn badkamer + make-up stash helemaal opruimen/schoonmaken/reorganizen! Het is echt diep triest maar mijn badkamer is echt een regel rechte nachtmerrie op het moment, maar ik ben er gewoon niet aan toe gekomen tijdens mijn examens! En nu heb ik eigenlijk ook gewoon geen zin om het perfect te maken. BTW mijn sanitair is WEL schoon! 
Nou ik ben zelf heel benieuwd hoe deze maand gaat verlopen en hoe ver ik kom met mijn doelen!

Xx. Renee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten